klik sini yer

Rabu, 11 Julai 2012

Power Royal Sevens Rugby Tournament 2012

Salam,

Hari ni nak citer sikit pasal tournament ragbi. Ragbi yang dimaksudkan ialah ‘14th International Power Royal Sevens Rugby Tournament 2012’. Tournament ini telah diadakan seperti di bawah:-

Tarikh              :           30th June – 1st July, 2012
Hari                 :           Sabtu & Ahad
Tempat          :           Padang MPS Seremban, Negeri Sembilan
Masa              :           8.00 pagi - 6.00 petang

Kenapa International???? Sedangkan setiap tahun tournament ini disebut Power NS Royal Sevens Rugby. Korang mesti nak tau kan, kenapa tahun ni dinamakan sehingga ke INTERNATIONAL????? Sebabnya ialah, tournament ini biasanya akan melibatkan pemain2 dari luar Negara seperti dari South Africa, Fiji, Singapore dan sebagainya.

Bagi tahun 2012, kejohanan ini telah melibatkan penyertaan dari 24 Kelab dan 20 Sekolah yang bertanding. Kelab yang terlibat sudah semestinya dari N.S sendiri iaitu NS Wanderers, NS Perantau, NS Barbarians dan De Perpatih RC. Tetapi apa yang penting, Club yang ternama seperti Cobra, Sibu RC turut mengambil bahagian dalam kejohanan ini.

Namun begitu, ada juga berita yang amat menyedihkan, apabila terdapat ‘team’ lain yg menarik diri pada saat2 akhir. Kalau ia berlaku pada minggu2 akhir o.k le lagi sebab AJK yg bertugas boleh gantikan dengan ‘team’ lain. Tapi apo bolih buek, kito merancang, tuhan yg monontukan. Apepun kejohanan perlu diteruskan dan diatur supaya berjalan dengan lancar dan jayanya.

Ucapan terima kasih juga kepada semua ‘sponsors’ yang terlibat terutamanya BATA Marketing Sdn. Bhd. (Power) yang merupakan penaja utama bagi menjayakan kejohanan Ragbi ini. Tidak dilupakan kepada penaja setiap tahun iaitu Nestle, 100Plus dan Bina Terbit Sdn. Bhd., termasuklah penaja2 baru….

Bagi mereka yg minat giler dan pengikut setia NS Royal Sevens ni dan tidak dapat menghadirkan diri ke PC hari tu, ni dia gambar masa Press Conference pada 19th Jun, 2012.


 'back drop stage'

Cari apa lagi??? Ni je gambar yang ada… Gambar yang dimaksudkan hanyalah gambar ‘back drop stage’ hari tu je…..

Kejohanan tahun ni amatlah best sbb sebelum perlawanan akhir ada perlawanan dari Noghori Ol Skool VS Singapore Police Ol Skool. Memang kelakar dan menghiburkan. Rugi kalau ekau tak nengok eh…..Kemain lagi eh….

Oleh itu, aku pun telah sama2 memberi sokongan kepada Kelab dan Sekolah2 yang terlibat demi untuk memenuhkan Padang MPS hari Sabtu & Ahad haritu kerana masuk adalah percuma jer……

Tapi apa yang penting kat sini, kita datang dengan satu tujuan iaitu menyokong & menyemarakkan semangat ‘team’ pujaan kita. Di samping tu jugak, ada disediakan gerai2 makanan & minuman. Lepas korang dah bagi sokongan bagai kat ‘team’ korang, pegi le pulak jengok gerai T-Shirt, cenderahati dan berbagai lagi lah, semuanya ada disediakan…..

Tapi bagi aku pulak, semestinya aku datang kat padang tu semata2 untuk sokong team ‘NS Wanderers’. Sepertimana yang telah dijangkakan, team ‘NS Wanderers’ telah menang tahun ni iaitu 2012 seperti mana tahun 2000, 2004, 2005, 2007, 2008 dan 2009. Confident je aku, sebab aku yakin dengan semangat kesukanan ragbi yang ada pada korang….Yang paling penting aku dapat tengok muka2 pemain / budak2 lama tempatan dan dari Fiji yg datang dan bersatu untuk bertanding bagi memenangi kejohanan ini. Kemenangan ini amatlah MEMBANGGAKAN buat semua……. Chewah!!!!!!(berio-io lak ai aku ni)……

-         TAHNIAH BUAT KORANG SEMUA -

’NO PAIN NO GAIN’…….


Andaikan lagu ni berbunyi GO! WANDERERS GO!!!!!
O.K babai….

TQ for reading

Tiada ulasan:

Catat Ulasan